Změny
Mění se trh, mění se motivace a potřeby zákazníků, ale taky motivace a potřeby zaměstnanců. Prostě už to nejde tak, jak to šlo donedávna. Změnilo se toho hodně. To není žádná novinka. Co s tím ale dál?
Asi bychom měli něco změnit a dělat jinak. Jak začít?
Popisem aktuálního stavu. Je to nejtěžší a zároveň naprosto klíčový bod celého procesu změn. Je to takový základní tábor, ze kterého budeme postupovat dál. A také se do něho budeme občas vracet. Na něm budeme stavět všechny změny. Ale může to být velmi bolestivé a někdy i nemožné...
Proč? Protože to může ukázat, že ty skvělé prezentace, které do teď všichni chválili, neukazovaly úplnou pravdu a najdou se třeba i skutečnosti, o kterých se nikdy nemluvilo nebo byly úplně jinak.
Kdo to na sebe vezme a přizná chybu? Není to jednoduché, ale pokud má být firma zdravá a úspěšná, je to nutnost.
V procesu změn mizí teplá manažerská místa a stávají se z nich pořádně horké židle, na kterých se nedá pořád sedět, ale je potřeba vstát, vyhrnout rukávy a pustit se do práce :)
Stručně řečeno - stát se lídrem.