Obchodní tým a ti ostatní
"Obchodníci si stále na něco stěžují, pořád něco chtějí a přitom jen jezdí někam na kafe a obědy. Mají služební auto a vůbec nejsou na firmě. Dělají vůbec něco... "
"Ty kancelářský dělají všechno špatně. Kde je nějaké podpora pro obchod? Celej den jsem na cestách, řeším všechny ty reklamace, za který stejně nemůžu a večer mám ještě hromadu administrativy..."
To může být celkem běžný stav ve firmě. Zásadní rozpor mezi lidmi v kancelářích a obchodníky. Pokud je to tak i u vás, možná je na místě zamyslet se nad pár věcmi:
- Může třeba obchodník strávit 1 den ve skladu, v účtárně a naopak?
- Pokud ano, děláte to pravidelně?
- Ví každý zaměstnanec, jaká je jeho role ve firmě a jaký význam má výsledek jeho práce pro ostatní?
- Jaká je závislost bonusových složek na výsledku firmy?
- Týkají se výsledkové bonusy jen obchodníků nebo i ostatní pozice mají určitou část pohyblivé složky závislé na plnění celé firmy?
- Komunikujete pravidelně výsledky jednotlivých týmů a oddělení?
- Dáte vědět všem ve firmě, když se někomu něco mimořádného povede?
Obchodníci nemůžou fungovat bez firmy a firma bez obchodníků. Obchodník nemůže každé ráno přemýšlet, zda sklad správně vychystá objednávky a skladníci nemůžou myslet na to, jestli obchodník ráno vstane, pojede k zákazníkům a něco prodá... Každý by se měl profesionálně spolehnout na toho druhého. A je na manažerském týmu, jak s tím bude pracovat.