Hledá se lídr
Nedávno jsem zde uvedl příspěvek o motivaci zaměstnanců zapojit se do změn, o nutnosti změn, o komunikaci. Na toto téma jsem četl spoustu článků. O nových technologiích, digitalizaci, udržitelnosti, o naprosto zásadních změnách. Kdo ale bude změny provádět, kdo bude nová řešení implementovat? Management firmy, manažeři.. To je přece jasné. Ale jak do toho všechny zaměstnance zapojit? Má firma dostatečně zkušeného lídra? Být na pozici manažera neznamená, že je to zároveň lídr.
Lídr dokáže nadchnout, má důvěru, umí vysvětlit, přesvědčit a vést ostatní. Je to každodenní činnost, která je vlastně úplně přirozená, protože z nějakého donucení se to prostě dělat nedá :)
Úspěšná změna je vždy o lídrech. Bez nich to nejde. Co se dá udělat, když takového lídra firma nebo tým nemá? Třeba někoho vyškolit, dát mu trénink leadershipu. To můžeme, ale tím nenahradíme zkušenosti.
Mě samozřejmě napadá najmout zkušeného interim manažera, který společně s vedením nebo majitelem naplánuje a implementuje změny a zároveň postupně vychová svého nástupce.
Jak je to u vás? Máte ve vedení lídry nebo jen "manažery"?